Geoblog.pl    malgosia    Podróże    Ekwador 2012    Parque Nacional Machalilla - Frailes

Parque Nacional Machalilla - Frailes

Ekwador
Ekwador, Machalilla

Parque Nacional Machalilla, to jedyny nadmorski park narodowy Ekwadoru. Nie jest to jeden zamknięty obszar, ale parę odrębnych miejscowości- lokalizacji, które wchodzą w skład parku. Plaża w Puerto Lopez wygląda średnio, stąd od razu po przyjeździe wybrałam się do oddalonego o ok 10 min jazdy autobusem Frailes – części rezerwatu z ładną plażą. Na wstępie miła niespodzianka: wstęp do parku jest gratis. Podobno jakiś czas temu przyjechał tu z wizytą prezydent Ekwadoru, zobaczył park i stwierdził, że za to nie powinno się płacić ;-). Do wyboru mamy dwie ścieżki – turystyczną przez las o długości ok. 1,5h lub zwykłą, aczkolwiek malowniczą drogę prosto na plaże, o długości ok 3-4 km. Pogoda dopisuje, piękne słońce, bezchmurne niebo, stąd postanowiłam uderzyć od razu na plażę, pierwszą ładną od czasu mojego przyjazdu do Ameryki Południowej (przynajmniej taką mam nadzieję...). Droga niezwykle ładna, po obu stronach gęsty, tropikalny las, ale trochę przydługa. Na szczęście po paru minutach trzy super sympatyczne ekwadorskie dziewczyny zatrzymują się aby mnie podwieźć na plażę i tak spędzamy całe popołudnie razem :-). Plaża rzeczywiście śliczna, ludzi niewiele, może z 15 osób, morze ciepłe, niewielkie fale,widok iście pocztówkowy. Z plaży wybieramy się piechotką do punktu obserwacyjnego skąd rozpościera się śliczny widok na część wybrzeża. Z tej ok 30 min wycieczki wracam z kilkunastoma komarzymi ukąszeniami na każdej z łydek, które będą dawać mi się we znaki przez najbliższe 2 tyg.....:-/